dilluns, 12 de març del 2018

Racons a P2

Els racons ens permeten organitzar l'aula en petits grups, cadascun dels quals realitza una tasca determinada i diferent. Poden ser de treball o de joc.
Segons el tipus d'activitat alguns racons necessiten ser dirigits pel mestre, en d'altres els nens/es poden funcionar amb força autonomia.
Organitzats en grups reduïts, els nens i nenes aprenen a treballar en equip, a col·laborar i a compartir coneixements. Els racons també potencien la seva iniciativa i el sentit de la responsabilitat

Treballar per racons ens permet dedicar una atenció més individualitzada a cada nen/a, planificant activitats d'aprenentatge adaptades als seus coneixements previs. 


En les següents imatges podreu veure com hem dut a terme els racons durant aquest trimestre, els nens s'han anat movent lliurement per l'espai i en general, han anat triant el racó que més els hi ha cridat l'atenció, en d'altres moments, s'ha establit un torn pautat per la mestra.

Hem dividit l'espai en quatre grans grups:
- racó del joc simbòlic: hem imitat la vida quotidiana tot jugant a perruquers, a la cuineta, al pàrquing de cotxes, els estenedors o amb les nines.
- racó matemàtic: hem jugant amb les formes geomètriques, ja sigui apilant les figures de fusta o engantxant les diferents formes a la pissarra magnètica.
- racó plàstic: on hem deixat anar la nostra creativitat emprant diferents tècniques, en aquest trimestre ens hem centrat en l'estampació, i hem estampat diferents parts del cos, fruites i verdures, globus, etc.
- racó de l'experimentació: experimentem amb llegums i arròs, cafè mòlt i en gra i amb aigua calenta i gel!

Aquí us deixem un recull dels racons que hem anat treballant al llarg d'aquest segon trimestre


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.